Terug naar overzicht

#Functieinbeeld: Leo Hollman

Met #functieinbeeld zetten we één van de medewerkers van Grand Hotel Karel V of Karel 5 Gastro Bistro Events in de schijnwerpers. Vandaag willen wij jou voorstellen aan onze General Manager: Leo Hollman.

1. Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Leo Hollman en ben General Manager van Grand Hotel Karel V.

2. Hoe lang werk je voor Grand Hotel Karel V?
Ik heb het al naar mijn zin hier in het hotel sinds het begin in 1999.

3. Wat is het leukste aan je werk?
Het mooiste is natuurlijk om onze gasten blij te maken, dit samen met een fijn team.

4. Waarom heb je voor Grand Hotel Karel V gekozen?
Hotellerie is mijn grote passie, alle hospitality onder één dak van een onafhankelijk hotel, in een historische omgeving, met fijne mensen, in een heerlijke stad.

5. Wat is het meest bijzondere wat jou is overkomen bij Grand Hotel Karel V?
Flauw maar het gebeurt eigenlijk dagelijks, wéér die blije gasten. Eén van de onvergetelijke ervaringen: ooit hadden we ‘hoog bezoek’ van Joan Collins, destijds de hoofdpersonage uit de serie ‘Dynasty’. Ze had een schurkerig imago in de serie, ook had ze een enorme waslijst aan eisen voor haar verblijf en ik had dan ook de hele organisatie voorbereid op haar komst. Ik dacht dat dit alleen maar mis zou kunnen gaan. Tot onze verbazing had ze geheel op eigen charme en innemendheid geregeld dat de Bistro speciaal voor haar ’s nachts open zou gaan, inclusief de aanwezigheid van ons hele Bistro-team. Iedereen was wild enthousiast en een hele dikke tip rijker, wat een leuk mens was dat..!

6. Als je baan een liedje zou zijn, welk liedje is dat dan?
‘Ride like the wind’ van Christopher Cross, de melodie beantwoordt volledig mijn horeca-beleving, heel veel energie en ‘flow’.

7. Wat was je grootste blunder binnen Grand Hotel Karel V?
Nadat een gast gedurende zijn verblijf herhaaldelijk medewerkers had beledigd, heb ik hem in een opwelling met veel misbaar en theater het hotel uitgezet. Uiteindelijk bleek dat dit de verkeerde gast was…slik. Ook heb ik als directeur in een sneeuwballengevecht met collega’s een ‘historisch’ raam van ons Rijksmonument ingegooid, qua ‘voorbeeldfunctie’ niet écht handig.

8. Welke toekomst zie je voor Grand Hotel Karel V?
Spannend, met alle nieuwe hotels die komende jaren open gaan. Ik heb het volste vertrouwen erin dat we met ons unieke bedrijf in Utrecht het onderscheid kunnen blijven maken.

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief