Terug naar overzicht

#Functieinbeeld: Rob Beemer

Met #functieinbeeld zetten we één van de medewerkers van Grand Hotel Karel V of Karel 5 Gastro Bistro Events in de schijnwerpers. Vandaag willen wij jou voorstellen aan onze portier: Rob Beemer.

1. Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Rob Beemer, 51 jaar jong en geboren in het mooie Utrecht! Ik ben werkzaam bij het Front Office team als portier/conciërge dat ik elke dag weer met veel plezier doe!

2. Hoe lang werk je voor Grand Hotel Karel V?
Na eerst vijf en half jaar op een andere afdeling bij Karel V gewerkt te hebben ben ik sinds mei 2018 overgestapt naar deze afdeling. Dit bleek een prima keuze te zijn!

3. Waarom heb je voor Grand Hotel Karel V gekozen?
Voordat ik hier solliciteerde had ik al mooie verhalen gehoord over ‘Karel’. Ben al mijn hele leven werkzaam in de Horeca en als Utrechter ken je dan natuurlijk ook Grand Hotel Karel V. Het heeft dan ook niet lang geduurd dat ik het besluit maakte hier te werken.

4. Wat is het leukste aan je werk?
Tja, dat zijn zoveel dingen, maar waar het eigenlijk om gaat is om je gasten een indruk mee te geven die natuurlijk zeer positief is. Wanneer gasten ons weer verlaten en in de taxi of in de auto stappen, hoop ik dat zij terugkijken op een fantastisch verblijf bij Karel. Gasten hebben grote verwachtingen van ons op het gebied van service. Ik probeer de verwachtingen van de gast te overtreffen met net dat kleine beetje extra service en aandacht geven, dat ze eigenlijk niet verwachten. Daarnaast vind ik het ontzettend leuk om met gasten een gesprek aan te knopen. Ze komen uit de hele wereld, Japan, IJsland, Nieuw Zeeland, Rusland noem maar op. Ze hebben vaak veel te vertellen na een lange reis. Daarnaast vind ik het ontzettend leuk om in zo’n bijzonder monumentaal pand te werken. De sfeer binnen het bedrijf is erg fijn. Niemand voelt zich te goed of meer dan een andere collega. Of je nu bij de technische dienst werkt of directeur bent, wij gaan normaal met elkaar om. Regelmatig loop ik even bij Leo, onze directeur, naar binnen voor het één en ander. Maar zeker ook om even over het voetbal te praten. Hier is tijd voor en dat maakt het werken bij Karel  fijn.

5. Wat is het meest bijzondere wat jou is overkomen bij Grand Hotel Karel V?
Tijdens het werk heb ik eens een uur heb vastgezeten in één van de liften! De lift hing toen tussen de vierde en derde verdieping. Ik heb onze technische dienst gebeld, maar helaas konden zij mij niet bevrijden. Uiteindelijk wist een liftmonteur mij uit de lift te krijgen. Moet wel zeggen dat ik blij was dat het mij overkwam en niet één van onze gasten.

6. Wat was je grootste blunder binnen Grand Hotel Karel V?
Ik heb weleens mijn hoofd gestoten, hierdoor moest ik helaas een weekje thuis blijven vanwege de hersenschudding die ik daaraan had overgehouden.

8. Wie is de meest bijzondere gast die je ooit heb mogen ontvangen?
Al meerdere bekende Nederlanders heb ik mogen ontvangen. Denk hierbij aan voetballers, acteurs,  muzikanten en cabaretiers. Ook heb ik al de nodige zeer bekende muzikanten uit het buitenland bij ons mogen ontvangen. Als je dan als blijk van waardering nog kaarten krijgt voor hun optreden is dat natuurlijk extra leuk. Maar zo zullen er nog genoeg bekende gasten bij ons zijn geweest, maar die ik niet ken!

 

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief